Saturday 18 November 2017

Trading Over Grenser Indikatorer


Hva er Measured. Doing Business registrerer tid og kostnader forbundet med logistikkprosessen med eksport og import av varer. Doing Business måler tid og pris eksklusive takster knyttet til tre sett med prosedyrer dokumentarisk overholdelse, grensekrav og innenlands transport i den totale eksportprosessen eller importere en forsendelsesgode Figur 1, med eksempel på Brasil som eksportør og Kina som importør, viser prosessen med å eksportere en forsendelse fra et lager i opprinnelsesøkonomien til et lager i en utenlandsk handelspartner gjennom en port Figur 2, ved å bruke Eksemplet på Kenya som eksportør og Uganda som importør, viser prosessen med å eksportere en forsendelse fra et lager i opprinnelsesøkonomien til et lager i en regional handelspartner gjennom en landgrense. Rangeringen av økonomier på enkel handel over landegrensene er bestemt ved å sortere avstanden til grenseverdier for handel over landegrensene. Disse resultatene er det enkle gjennomsnittet av d i stedet for grenseverdier for tiden og kostnaden for dokumentaroverholdelse og grensefterhold for eksport og import av figur 3. Selv om Doing Business samler og publiserer data om tid og kostnad for innenlands transport, bruker den ikke disse dataene til å beregne avstanden til grensen poengsum for handel over landegrensene eller rangeringen på enkel handel over landegrensene Hovedårsaken til dette er at tiden og kostnaden for innenlands transport påvirkes av mange eksterne faktorer som geografi og topografi av transittområdet, veiskapasitet og generell infrastruktur, nærhet til nærmeste havn eller grense, og plasseringen av varehus hvor varemerkene er lagret og ikke direkte påvirket av en økonomi s handelspolitikk og reformer. Figur 3 - Handel over landegrenser og kostnader for eksport og import. Dataene om handel over landegrensene samles gjennom et spørreskjema administrert til lokale speditører, tollmeglere, havnemyndigheter og handelsfolk Spørreskjema svar bekreftes gjennom flere runder av oppfølgingskommunikasjon med respondenter, samt ved å kontakte tredjeparter og konsultere offentlige kilder. Spørreskjemaet er bekreftet gjennom telefonkonferansesamtaler eller besøk på stedet i de fleste økonomier. Hvis en økonomi ikke har noen formell, stor - skala, grenseoverskridende handel i privat sektor som foregår som følge av statlige restriksjoner, væpnet konflikt eller en naturkatastrofe, regnes det som en ikke-økosøkonomi En ingen øksøkonomi mottar en avstand til grenseverdien på 0 for all handel over landegrensene indikatorer. 2017 Verdensbanken, Alle Rettigheter. FREMRAGER KORRUPTION HOTLINE. Øker effektiviteten av det lokale rettssystemet ved å løse en kommersiell tvist. Det vanlige saken er innkreving av en fordring fra en selger som retter saken mot en kjøper som nektet å Betal for leverte varer med den begrunnelse at de leverte varene ikke var av tilstrekkelig kvalitet. Indikatoren måler tidspunktet, kostnaden og prosedyrene som er antatt av saksøker selgeren for å forfølge saken. For kontinuerlig å forbedre handelen gjennom tilrettelegging av import og eksport prosesser. Toll Modernisering og Tariff Act CMTA Dette er en pågående reform som tar sikte på å modernisere det filippinske tullvesenet, og å oppdatere lovgivningen på linje med den beste globale praksisen med tolladministrasjon. Tillatelse til økonomisk operatør CMO 11-2012 CMO 14-2013 Dette er en internasjonalt akseptert tollprosedyre som er utformet for å skape en akkrediteringsprosedyre som gir visse fordeler og insentiver til visse økonomiske aktører betraktet som BOCs troverdige allierte. Dette tar sikte på å redusere behandlingsperioder, siste prioritet i revisjon etter posting, anerkjennelse som et lavrisiko-selskap, redusert inspeksjon eller fremskynde klaring dersom de omfattes av gjensidig anerkjennelse programmer under bilaterale multilaterale avtaler og andre fordeler BOC kan gi i henhold til eksisterende lover og forskrifter En bekreftelsesordre ble utarbeidet for å opprettholde AEO-programmet i BOC gjennom opprettelse av et kontor som skal håndtere AEO-programmet, samt andre handelsforenklingsinitiativer. Mandatory Submission of Electronic Sea and Air Manifest i e2m System CMO 19-2015, 10-2015 23-2011 Dette dekker elektronisk innsendelse av Inward Foreign Manifest, konsolidert fraktmanifest og e-manifest for fly for å fremskynde utgivelsen av legitim last og redusert tidsbehandling ved ankomst i Filippinene. Prosedyrer og dokumentasjon i prosessering Formelle forbruksoppføringer CMO 29-2015 Bruken av Import Entry og Inntektsdeklarasjon IEIRD eller BC Form 236 avbrytes og ble erstattet av trykt Enkelt Administrative Dokument SAD, i to 2 eksemplarer, via e2m Customs System Gjennom dette tilpasset BOC den universelle bruken av papirløse transaksjoner og eliminert unødvendig bruk av papirer og dyre skjemaer til minimere kostnader ved fortolling av importerte artikler. Gjennomføring av andre pilotprosjekt for ASEANs selvsertifisering Systemet eliminerer behovet for å presentere Certificate of Origin CO Form D for å kreve preferanse under ATIGA da det tillater sertifiserte eksportører å selv - erklære at deres produkter har oppfylt ASEANs opprinnelseskriterium ved ganske enkelt å feste en erklæring på handelsfakturaen. Dette tar sikte på å redusere overholdelse av eksportører og administrative utstedende myndigheters kostnader forbundet med Opprinnelsesbevis CO-søknad og adresseimplementering bortfaller for eksempel forsinkelser i frigjøring av forsendelser som følge av til spørsmål om mindre tekniske og datafeil, osv. C Tidligere har Filippinene tre 3 sertifiserte eksportører. Terminalavtale Booking System TABS Dette ble opprettet for å lette trafikkbelastning som svar på lastebilsforbudet som pålagt av den filippinske regjeringen. Dette systemet fortaster bestilling av containere, da statusoppdateringer kan gjøres gjennom mobile enheter når som helst Dette tar sikte på en effektiv flyt av containerisert gods fra terminaler, noe som resulterer i en produktiv filippinsk forsyningskjede. Foreign Co-loading Act RA 10668 Denne loven tillot utenlandske fartøyer å transportere utenlandsk gods til innenlands omlastningsport, og dermed redusere kostnadene for innenlands transporterer og fremmer importørernes og eksportørernes globale konkurranseevne. IRR ble utarbeidet av BOC, sammen med ulike myndigheter og representanter fra privat sektor. UAE nr. 4 i handel over grenser. UAE har beholdt sin toppranking i Mena-regionen i handel over landegrensene, ifølge Verdensbankens Doing Business 2014-rapport. Dubai Trade, cro ss-border trade facilitator, har ønsket velkommen Doing Business 2014 rapporten utgitt av Verdensbanken og International Finance Corporation IFC. Ifølge rapporten har UAE flyttet til nummer 4 globalt i kategorien Trading over grenser opp fra sin femte rangering i 2013 UAE har beholdt sin rang som det første landet i Midtøsten og Nord-Afrika Mena-regionen i samme kategori. UAE har hoppet tre spor i år til nummer 23 i verden i Ease of Doing Business Report 2014, ut av 189 økonomier rangert for årets rapport UAE toppene i Midtøsten og Nord-Afrika Mena-regionen i fem av de 10 parametrene som Ease of Doing Business Report rangerer økonomiene UAE er det beste stedet i verden som er lett å betale skatt og fjerde i å få elektrisitet, registrere eiendom og handle over grenser, mens det er det femte beste globalt når det gjelder å håndtere byggetillatelser som går ut i landene som konkurrerer om å være vert for Expo 2020.Jamal Majid bin Thaniah, styreleder i Dubai Trade, ønsket velkommen rapporten og sa UAEs høye rangering i denne prestisjefylte internasjonale rapporten som vurderer 189 økonomier over hele verden, er en annen tydelig indikasjon på at vi er på rett spor for å oppnå målet satt av vår forsiktige ledelse for å være et av verdens beste land innen 2021. Han roste rollen som Dubai Trade spiller for å posisjonere UAE som et internasjonalt handelshub ved å tilby en rekke elektroniske og smarte tjenester for å lette internasjonal handel. Disse tiltakene har bidratt til å lette handel prosedyrer og gjort det mindre kostbart i forhold til utviklede land. I sin 11. utgave sammenligner Doing Business Report forretningsreglene i 189 økonomier. Det måler og følger regjeringsforskrifter for små og mellomstore bedrifter som påvirker 10 områder i livssyklusen til en bedrift starter en bedrift, som arbeider med byggetillatelser, får strøm, registrerer eiendom, får kreditt, beskytter investorer, betaling av skatter, handel over landegrensene, håndheving av kontrakter og løsning av insolvens i rapporteringen, sa Ahmed Butti Ahmed, administrerende direktør for havner, toll - og frizonekorporasjon og direktør for Dubai Customs, Vi er glade for at UAE har beholdt sin posisjon i første omgang regionalt og flyttet opp til å bli nummer fire globalt for å legge til rette for handel over landegrensene. Den ekstraordinære innsatsen fra alle interessenter i handelsprosessen hadde gjort UAE til disse imponerende resultatene Dubai Customs var en av de første regjeringsenhetene som vedtok e-forvaltning praksis Serviceautomatisering og innovative elektroniske tjenester har bidratt til denne prestasjonen I dag er Dubai Customs den første regjeringsavdelingen for å omdanne 100 prosent av sine tjenester til smarte tjenester. Med dette skiftet mot en smart regjeringsavdeling, forventer vi en vekst i handelsvolumet kommer inn i UAE og handler i transitt gitt gitt søknad og clearing systemer opererer døgnet rundt, som har økt kapasitet med 200 prosent, sa Ahmed. Mahmoud Al Muallem, Senior Vice President og administrerende direktør, DP World, UAE Region, sa å opprettholde UAEs posisjon som nummer ett i MENA-regionen for å legge til rette for handel over grenser beviser de vellykkede tiltakene som er tatt av alle enheter som er involvert i handelsprosessen som spores av Dubai Trade, for å lette handelsprosedyrene og oppnå de økonomiske vekstmålene i UAE. Gjøre forretningsrapport er en viktig referanse for å forbedre effektiviteten av offentlige tjenester som det hjelper identifisere områder for forbedring og benchmark ytelsesindikatorer. Som gateway for Midtøsten og bredere region, og i tråd med sin kritiske rolle i å beskytte og forbedre forsyningskjeden, er Jebel Ali Port forpliktet til å tilby produkter og tjenester som sikrer høyest verdi og tilfredshet for sine kunder, la Al Muallem. For de siste fem årene har Dubai Trade jobbet aktivt med th e Verdensbanken og Emirates Competitiveness Council for Doing Forretningsrapporter om temaet Trading over Borders For 2014-rapporten administrerte Dubai Trade Trading over grenseundersøkelsen til selskaper involvert i internasjonal handel og sendte sine svar til Verdensbanken støttet av data og fakta samlet over flere transaksjoner i evalueringsperioden. Mahmood Al Bastaki, administrerende direktør i Dubai Trade, var stolt av forventet prestasjon som støtter Dubai s bud for å være vert for EXPO 2020. Vi gir denne prestasjonen til ledelsen i vårt land som alltid har støttet og oppmuntret oss og hvis visjon har banet vei for å posisjonere UAE blant de øverste landene i området for å legge til rette for handel over grenser Al Bastaki sa. På Dubai Trade har vi fortsatt mye å gjøre for å ytterligere lette handelsprosessen Vårt mål er å gjøre handel enklere, raskere og kostnadseffektiv for alle interessenter gjennom fortsatt forbedring av prosesser og vedtak av smart regjeringens applikasjon ioner for at Dubai og UAE skal være det beste handels - og logistikknavet i verden, la han til. Ifølge Doing Business Report-prosedyrene i UAE, samsvarer eller overgår de i høyinntektsdelte økonomier i Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling OECD Eksempelvis er det tid til å eksportere og importere i UAE sju dager mens det er 11 dager å eksportere og 10 dager å importere i OECD-landene. I Mena-regionen er det henholdsvis 20 og 24 dager Kostnaden for import og eksport er mye mindre i UAE sammenlignet med OECD og Mena-regioner.

No comments:

Post a Comment